Week 7 en 8 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cindy Beerepoot - WaarBenJij.nu Week 7 en 8 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cindy Beerepoot - WaarBenJij.nu

Week 7 en 8

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Deze weken ben ik op stage bezig geweest met de rouwkamer. Voornamelijk mijn medestudent en twee Surinaamse stagiaires van de afdeling hadden de kamer geverfd. In totaal zijn ze twee dagen bezig geweest met verven. Ik kwam af en toe binnen lopen om te kijken hoe het ging, de tweede dag had ik wel het een en ander geverfd. Her resultaat mocht er zijn! De kamer zag er een stuk toegankelijker en warmer uit dan voorheen. In de avond heb ik meegedaan met turnen bij vereniging TYG (The Young Generation). De gymzaal en de toestellen zagen er oud uit maar vrijwel alles was er en een grote groep enthousiaste turners en turnsters. Ik had mijn turnpakje mee uit Nederland dus ik viel niet helemaal uit de toon ;) Daar heb ik mijn oefeningen laten zien en kreeg een groot applaus van de hele zaal :O. Ik vertelde de hoofdtrainer dat ik naast turnen ook jureer en soms ook help bij de WGC. Zij gaven aan dat ze dat weekend een turnwedstrijd hadden nog juryleden nodig hadden. Ik gaf aan dat ik dat heel graag zou willen doen ook omdat ze voor het eerst met de D en de E score willen jureren. De volgende dag ben ik in de ochtend op OK geweest om infusen te leren prikken. Eerder die week mocht ik het al oefenen op de co-assistent maar na 4x misprikken was het wel mooi geweest. Die ochtend heb ik van de 6 pogingen, 1 goed geprikt. Dat deed me zelfvertrouwen met het prikken niet zo heel erg goed dus mocht ik in de middag op mijn huisgenoten oefenen. Die gingen wel raak. In de avond uiteten geweest met mijn huisgenoten bij Ford Zeelandia, dit is een oud fort aan de waterkant. Heerlijk gegeten en daarna rechtstreeks naar de St.Josefstraat om voor te drinken voor een avondje Havana. De volgende dag kwam een kennis een shirt brengen aan huis, toen ik het hek open deed schoot onze waakhond naar buiten en beet hem in zijn kuit! Die middag ben ik samen met Marjolein naar een Chinese massage, heel lekker als je een kater hebt maar vooral gelachen omdat ze ook cupping deden onder je voeten. Ze spoten een spray in een klein vissenkommetje en staken dit aan. Vervolgens werd dit onder onze voeten gezet. Voor een betere doorbloeding denk ik dan maar, zag er erg leuk uit. In de avond weer uit geweest maar me netjes gehouden voor de volgende ochtend jureren. Ik was er op tijd en mocht helpen bij de jurytafel en het jureren. Ik zat samen met 2 andere juryleden maar gaven al aan dat ze niet wisten waar ze nou precies op moesten letten.
We zaten soms wel 1,5 punten uit elkaar. Op een gegeven moment heb ik de puntentelling los gelaten en vooral gekeken naar wie er 1, 2 en 3 moest worden. Als dat maar klopte. Daarna nog gezellig met iedereen nagepraat. Die avond uit geweest en uiteindelijk in het bed van Charlotte beland op de Jozefstraat. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend weer vroeg naar huis. Daarbij waren alle straten onder gelopen met water. Met Marjolein foto's gemaakt en zochten we nog naar een luchtbed om de straten mee op te drijven. Helaas niet gevonden. Nog wel een verjaardagsfilmpje gemaakt omdat mijn neefje Ivar alweer 2 jaar werd! Met mijn brakke hoofd en tot mijn enkels in het water toch nog redelijk gelukt;) Later op de middag kwam de familie van een huisgenootje langs. Gezellig aangezeten en een Parbo biertje geproefd, als je in Suriname bent moet je natuurlijk ook het bier hebben geproefd! Tot nu toe dit allemaal beleeft :D

  • 21 Januari 2016 - 04:19

    Erik Vd Neut:

    He Cindy,

    Vanacht tijd gehad om al je reisverslagen door te nemen. Wat schrijf je het leuk om te lezen op zeg. en wat maak je een hoop mee. Zit het er al op? Gaat wel hard zeker?

  • 22 Januari 2016 - 23:37

    Milly:

    Hi Cindy, groetjes van mij.
    Mooi verslag, spreek je als je terug ben.

  • 23 Januari 2016 - 17:08

    Gea Koning:

    Wat een belevenissen Cindy.....
    mooi man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cindy

Hallo! Ik ben Cindy Beerepoot en doe de opleiding HBO-V in Alkmaar. Voor mijn minor Global Nursing mag ik 3 maanden naar Suriname (!) om daar ervaring op de te doen in het s'Lands Hospitaal, afdeling verlos/ gynaecologie. Ik ben benieuwd naar de verschillende culturen binnen Suriname en welke ervaringen mij daar te wachten staan! Per 3 november ga ik er naar toe en kom 27 januari weer terug.

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3956

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Global Nursing Suriname

Landen bezocht: